|
Archiwum wydarzeń
- Wyniki PreTest, CAE Writing, III'17
- Wyniki PreTest, FCE Writing, III'17
- Egzaminy końcowe i zakończenie roku
- WAKACJE W GRECJI!!!
- wyniki Pre Test - Wrintig 11.2016
- wyniki Pre Test - 11.2016, KETS
- wyniki Pre Test - 11.2016, FCES
- wyniki Pre Test - 11.2016, CAE
- wyniki Pre Test - 11.2016, PETS
- Wyniki egz. Cambridge - sesja VI
- Poprawka egzaminu końcowego
- NAJLEPSI UCZNIOWIE 2015/2016
- wyniki Pre Test - 04.2016, KETS
- wyniki Pre Test - 04.2016, FCES
- wyniki Pre Test - 04.2016, CAE
- wyniki Pre Test - 04.2016, CPE
- Egzaminy Końcowe i koniec roku
- Konkurs na najlepszy wynik
- NOWY ROK SZKOLNY - informacje
- Wyniki PreTest, Writing, IV'16
- Sesja próbna - Pretesting
- Dzieciakom nic się nie chce...
- Mówimy NIE dla VAT na naukę
- Konkurs świąteczny z nagrodami
- Nowy system oceniania na egzaminach Cambridge 2015
- NAJLEPSI UCZNIOWIE na egzaminach końcowych w 2015
- czesne w roku szkolnym 2015/2016
- plan zajęć grup i sale od IX'15
- nazwy grup i pierwsze zajęcia we IX'15
- nagroda dla uczniów - informacja
- terminy egzaminów końcowych 2015
- wyniki Pre Test - 03.2015, KETS
- wyniki Pre Test - 03.2015, FCES
- wyniki Pre Test - 03.2015, CPE
- wyniki Pre Test Writing - 03.2015
- wyniki Pre Test 11.2014 - CAE
- wyniki Pre Test 11.2014 - CPE
- wyniki Pre Test 11.2014 - FCE
- wyniki Pre Test Writing - 11.2014
- egzaminy Cambridge, sesja letnia
- WAKACJE 2015
- translation competition
- dni wolne w okresie świąt
- wyniki Pre Test - 10.2014, CPE
- wyniki Pre Test - 10.2014, FCE
- wyniki Pre Test - 10.2014, CAE
- wyniki Pre Test Writing - 10.2014
- WYJAZD NA OBÓZ DO WŁOCH 2014
- wyniki Pre Test Writing - 05.2014
- Nowy rok szkolny 2014/2015 - info
- NAGRODY rok szkolny 2013/2014
- wyniki egzaminy końcowe 2013/2014
- NAJLEPSI UCZNIOWIE w roku szkolnym 2013/2014
- wyniki Pre Test - 04.2014, CPE
- wyniki Pre Test - 04.2014, CAE
- wyniki Pre Test - 04.2014, KETS
- wyniki Pre Test - 04.2014, PETS
- wyniki Pre Test - 04.2014, FCE
- wyniki Pre Test - 03.2014, CPE
- wyniki Pre Test - 03.2014, FCE
- wyniki Pre Test - 03.2014, writing
- zmiany w egzaminie maturalnym
- zmiany w egzaminie CFC
- Pre Test Cambridge - 8.03.14
- wyniki sesji Pre Test - 8.02.14
- wyniki sesji Pre Test - 20.01.14
- terminy i ceny egzaminów Cambridge
- informacje o zajęciach w II semestrze
- PRZERWA ŚWIĄTECZNA, DODATKOWE ZAJĘCIA
- wyniki Pre Test CAE C1 - 9.11.13
- wyniki Pre Test FCE - 26.10.13
- dni wolne od zajęć w roku 2013/14
- najlepsi uczniowie w roku 2012/13
- plan sal - College/Centrum w 2013/14
- nowe nazwy grup i plan na 2013/14
- nowe grupy w roku szkolnym 2013/14
- nowe nazwy grup i 1-sze zajęcia 2013/14
- nowy rok szkolny 2013/14
- wyniki Pre Test II 2013 - FCE
- wyniki Pre Test II 2013 - CAE
- wyniki Pre Test II 2013 - Proficiency
- wyniki WRITINGU sesja XII.2012
- sesja pre test cambridge XII 2012
- Konkurs Noworoczny
- wyniki WRITINGU sesja X.2012
- wyniki sesji próbnej, CAE, 10.11.12
- UWAGA! - grupa DRUGI ROK do CAE
- UWAGA! - grupa ADVANCED 3
- przygotowanie do CAE 1 rok
- rozpoczęcie roku 2012/13
- planowane grupy w Centrum w 2012/13
- nowe nazwy grup i 1-sze zajęcia 2012/13
- darmowy rok szkolny 2012/13
- najlepsi uczniowie w roku 2011/12
- wakacje 2012 - Włochy, Rosapineta
- TEACHERS PROGRESS DAYS 2012
- najlepszy wyniki na Pre Test I.2012
- wyniki sesji Pre Test I.2012
- konkurs - Christmas writtig
- wyniki sesji Pre Test Cambridge - X.2011
- how to study abroad
- nowe nazwy grup i plan na rok 2011/12
- planowane grupy w Centrum w 2011/12
- rok szkolny 2011/12
- egzamin poprawkow 2011
- statystyka sesji letniej 2011 egzaminów Cambridge
- darmowy rok szkolny 2011/12
- najlepsi uczniowie w roku 2010/11
- wyniki PLACEMENT TEST - 21.05.2011
- wyniki Pre Test Cambridge - IV 2011
- konkurs na artykuł
- wakacje 2011 - Sycylia
- wyniki egz. próbnego z dn. 05.02.2011
- wyniki pre test z dn. 17,18.01.2011
- rok szkolny 2010/11
- nazwy grup w roku 2010/11
- plan zajęć i godziny w roku 2010/11
- planowane grupy w Centrum w 2010/11
- darmowy rok szkolny 2010/11
- najlepsi uczniowie w roku 2009/10
- wyniki egzaminu Pre Test CPE IV 2010
- wyniki egzaminu Pre Test CAE IV 2010
- wyniki egzaminu Pre Test FCE IV 2010
- wyniki egzaminu Pre Test PET III 2010
- wyniki egzaminu Pre Test KET III 2010
- wakacje 2010
- wyniki egzaminu FC 2010
- wyniki egzaminu CAE 2010
- wyniki egzaminu PROFICIENCY 2010
- grupy w roku szkolnym 2009
- darmowy rok szkolny 2009/10
- statystyka sesji letniej 2009
- najlepsi uczniowie w roku 2008/09
- wyniki egazaminów CYL 2009
|
|
|
|
Zmiany w egzaminie maturalnym od roku 2015
Od roku szkolnego 2014/2015 uczniowie będą przystępować do egzaminu maturalnego w nowej formie.
Zmiany wynikają z dostosowania egzaminu do zapisów podstawy programowej, która obowiązuje w szkołach podstawowych,
gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych.
Obecnie egzamin maturalny przeprowadzany jest w oparciu o standardy wymagań egzaminacyjnych zapisane w rozporządzeniu
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2001 r.
Od 2015 r. zakres wymagań sprawdzanych na egzaminie maturalnym będzie oparty o zapisy nowej podstawy programowej
i obejmie wymagania ogólne i szczegółowe dla IV etapu edukacyjnego (podstawa programowa IV. 1 i IV.2).
Zadania będą sprawdzały różne umiejętności zapisane w nowej podstawie programowej, takie jak określanie głównej
myśli tekstu, kontekstu, intencji autora, znajdowanie szczegółowych informacji w tekście, rozpoznawanie związków
między częściami tekstu czy rozróżnianie faktów i opinii na poziomie rozszerzonym. Poszczególne zadania egzaminacyjne
mogą także odnosić się do wymagań z wcześniejszych etapów edukacyjnych.
Matura od 2015r.:
Język angielski jako przedmiot obowiązkowy:
Część pisemna – poziom podstawowy
+
Część ustna – bez określania poziomu
Język angielski jako przedmiot dodatkowy:
Część pisemna poziom rozszerzony i/lub część ustna bez określania poziomu (jeśli język angielski w części ustnej
nie był zdawany jako obowiązkowy)
lub
Część pisemna poziom dwujęzyczny i/lub część ustna poziom dwujęzyczny (nie ma możliwości wyboru samego egzaminu
ustnego na poziomie dwujęzycznym bez zdawania części pisemnej na tym poziomie)
Egzamin ustny zdawany jako przedmiot obowiązkowy pozostanie praktycznie bez zmian (jedyna różnica dotyczy
maksymalnego czasu przeznaczonego na realizację zadania 1 i 2).
Od 2015 r. wprowadzona zostanie możliwość zdawania egzaminu z języka angielskiego jako przedmiotu dodatkowego
na poziomie dwujęzycznym dla wszystkich chętnych, nie tylko dla uczniów, którzy ukończyli tego typu klasy.
Zmianie ulegnie egzamin pisemny na poziomie podstawowym i rozszerzonym oraz egzamin ustny na poziomie dwujęzycznym.
Najważniejsze zmiany:
Egzamin pisemny - poziom podstawowy
• wprowadzenie nowych typów zadań sprawdzających znajomość środków językowych (dwa lub trzy zadania zamknięte typu wybór wielokrotny i na dobieranie);
• modyfikacja dotychczasowych zadań, np. wypowiedzi pisemnej (jedno zadanie zamiast dwóch; formy wypowiedzi to np. list, e-mail, wiadomość na blogu lub
forum internetowym; zmiana długości wypowiedzi na 80-130 słów; w poleceniu podane będą cztery elementy do rozwinięcia); istotnej zmianie ulegają również
kryteria oceniania wypowiedzi pisemnej.
Egzamin pisemny - poziom rozszerzony
• zmiana w układzie egzaminu (jeden arkusz na poziomie rozszerzonym zamiast dwóch; czas trwania skrócony do 150 minut);
• modyfikacja dotychczasowych zadań, np. zmiana nazwy z „Rozpoznawanie struktur leksykalno-gramatycznych” i „Stosowanie struktur leksykalno-gramatycznych”
na „Znajomość środków językowych” (typy zadań pozostają bez zmian), modyfikacja wypowiedzi pisemnej (nowe formy wypowiedzi to list
formalny, rozprawka, artykuł publicystyczny; dwa tematy do wyboru zamiast trzech; każdy temat zawierać będzie
dwa elementy do omówienia); istotnej zmianie ulegają także kryteria oceniania wypowiedzi pisemnej.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe porównanie egzaminu maturalnego do roku szkolnego 2013/14 i od 2014/15.
Porównanie egzaminu maturalnego
|
|
|